Panattoni uzyskało finansowanie na realizację pierwszej fazy Panattoni Park Poznań XIV – projektu logistycznego, który powstaje w Głuchowie pod Poznaniem. Kredytu w wysokości 9,1 mln euro udzielił Santander Bank Polska. Czytaj więcej »
Panattoni uzyskało finansowanie na realizację pierwszej fazy Panattoni Park Poznań XIV – projektu logistycznego, który powstaje w Głuchowie pod Poznaniem. Kredytu w wysokości 9,1 mln euro udzielił Santander Bank Polska. Czytaj więcej »
Galeria Sfera zamyka 2024 rok nowymi rekordami – w minionych 12 miesiącach Galerię odwiedziło ponad 10,5 miliona klientów, do oferty handlowej dołączyło 9 nowych marek, a zmiany związane z leasingiem objęły obszar po-nad 3000 m2. Czytaj więcej »
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, postawiła kolejne urządzenia Paczkomat w sklepach Aldi w Wielkiej Brytanii. Po pozytywnym przyjęciu pilotażu przez klientów, InPost wraz ze swoim partnerem – siecią sklepów Aldi - zdecydował się na zwiększenie liczby maszyn i łącznie zainstalowano już ponad 250 urządzeń. Czytaj więcej »
Grupa InPost rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii do ponad 12 000 punktów – umacniając swoją pozycję największej sieci punktów Out of Home (OOH) na Półwyspie Iberyjskim. We Francji liczba urządzeń Paczkomat przekroczyła już 7 000, a PUDO 10 000. Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował w ubiegłym roku w Polsce sprzedaż obiektów magazynowo-przemysłowych o łącznej wartości ponad 375 milionów euro. Podkreśla to aktywność rynku i wysoką jakość oferty inwestycyjnej firmy. Czytaj więcej »
Komentarz rynkowy Marcina Jeżółkowskiego, dyrektora ds. kluczowych klientów i sprzedaży międzynarodowej w DPD Polska: rozwój segmentu C2C jako motor wzrostu usług międzynarodowych Czytaj więcej »
Jak wskazuje Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU), rynek handlowy w 2025 roku czekają kolejne napięcia związane z zasadniczą nierównością stron umów najmu. Czytaj więcej »
Caparol Polska Sp. z o.o. i DSV – Global Transport and Logistics podjęły decyzję o kontynuacji współpracy. Firmy porozumiały się nie tylko w zakresie przedłużenia umowy na realizację usług transportu drogowego, ale także stworzyły nowy model współpracy. Czytaj więcej »
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy dla branży TSL. Firmy transportowe i spedycyjne muszą sprostać nie tylko dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynkowym, ale również nowym technologiom oraz regulacjom. Wszystko to oznacza dalsze wydatki, więc priorytetem jest sprawne zarządzanie budżetem z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi, które wychodzą naprzeciw ich potrzebom. Czytaj więcej »
Rynek suplementów diety w Polsce pozostaje jednym z najbardziej dynamicznych sektorów branży farmaceutycznej. Czytaj więcej »
Marka Krakowski Kredens prezentuje nowe podejście do oferty zestawów upominkowych dla biznesu. Wielkogabarytowe, wiklinowe kosze zastąpiły zgrabne zestawy upominkowe w ekologicznych opakowaniach, które można szybko i bezpiecznie wysłać do odbiorcy w Polsce i zagranicą. Czytaj więcej »
Mex Polska SA spodziewa się wypracowania 106,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży na koniec 2024 roku. Oczekiwany wynik oznacza wzrost o 12% rr. Czytaj więcej »
Lagardère Travel Retail przyspiesza z rozwojem sieci Costa Coffee w Polsce. W planach na 2025 r. jest otwarcie 6 nowych kawiarni oraz modernizacja 24 istniejących lokalizacji. Pierwszy lokal w tym roku otworzył się dla klientów w galerii handlowej Wola Park w Warszawie. Spółka stawia na rozwój w centrach handlowych oraz dalsze umacnianie segmentu travel. Czytaj więcej »
Produkcja zwierzęca nie zniknie, ale będzie musiała zostać ograniczona – oceniają eksperci rynku żywności i podkreślają, że przemawiają za tym zarówno względy zdrowotne, jak i środowiskowe. Obecnie przeciętny Polak zjada ok. 75 kg mięsa rocznie, a wskazywana przez dietetyków zdrowa granica to ok. 20–25 kg. Czytaj więcej »
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Czytaj więcej »
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Czytaj więcej »
InPost Group zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów. Czytaj więcej »
Firmy retailowe i FMCG coraz częściej korzystają z najmu zwrotnego nieruchomości. Uwalniają zamrożony w nich kapitał i inwestują go w innowacje, modernizację i ekspansję. Czytaj więcej »
Od ubiegłego roku franczyzowych sklepów spożywczych jest coraz więcej. To jednak zasługa zaledwie kilku firm. Czy taka tendencja utrzyma się także w roku 2025? Czytaj więcej »
Mimo kryzysu polskie firmy transportowe przewożą 20 procent towarów w Europie. Ponad połowa przedsiębiorców deklaruje spadek przychodów. Czytaj więcej »
Globalny rynek kawy wkracza w nową, trudną erę. Ceny arabiki i robusty – dwóch najważniejszych gatunków kawy – osiągają historyczne szczyty. Zmienne warunki pogodowe, rosnące koszty produkcji i ograniczona podaż zmuszają przemysł do szukania rozwiązań. Czytaj więcej »
Badania SW Research pokazują, że Polacy widzą problem społeczny i zdrowotny związany z dostępnością wódki w opakowaniach do 300 ml. Czytaj więcej »
Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta, rozwój marketplace'ów oraz ekspansja zagraniczna wyznaczą główne kierunki rozwoju polskiego e-commerce w 2025 roku. Czego jeszcze możemy spodziewać się w 2025 roku? Eksperci Grupy Shoper prezentują 10 kluczowych trendów, które zmienią oblicze handlu internetowego. Czytaj więcej »
Panattoni rozpoczął spekulacyjnie budowę kolejnej fazy kompleksu logistycznego Wrocław Campus 2. Do czerwca 2025 r. powstanie blisko 30 000 m kw. – część hali, która docelowo osiągnie 130 000 m kw., a cała inwestycja – 160 000 m kw. Czytaj więcej »
Wynajmujący powinni uzgodnić między sobą i zaproponować najemcom standard tzw. zielonych załączników do umów najmu w centrach handlowych. Kluczowe jest, aby nowe zapisy uwzględniały właściwie rozłożoną odpowiedzialność obu stron umowy oraz przynosiły korzyści obu stronom – a nie tylko właścicielom galerii handlowych - wskazuje Związek Polskich Pracodawców Handlu i... Czytaj więcej »
2/3 Polaków postrzega siebie jako świadomych konsumentów - chcą wiedzieć, co kupują, a ponad połowa regularnie sprawdza informacje na opakowaniach przed zakupem. Takie wnioski płyną z badania Kantar na zlecenie GS1 Polska [1]. Jednocześnie smartfon stał się nieodłącznym elementem procesu zakupowego – w sklepach korzysta z niego aż 90% badanych. Czytaj więcej »
W Polsce wciąż funkcjonuje wiele stereotypów dotyczących różnic w podejściu kobiet i mężczyzn do spożywania napojów alkoholowych. Jak naprawdę kształtują się ich przekonania, nawyki, preferencje związane z konsumpcją? Czytaj więcej »
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo... Czytaj więcej »
Rok 2024 był przełomowy dla e-commerce, zarówno w Polsce, jak i w ujęciu globalnym. Sektor, który już od lat notuje dynamiczne wzrosty, w ostatnich miesiącach przeszedł kolejną fazę transformacji. Czytaj więcej »
2025 rok przyniesie szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych, które znacząco wpłyną na sektor transportu, spedycji i logistyki. Od nowych regulacji celnych, przez wdrożenie zaawansowanych technologii, po zmieniające się wymagania środowiskowe – przedsiębiorstwa będą musiały dostosować się do nowych realiów, by utrzymać swoją konkurencyjność. Czytaj więcej »
Wywiad z Bartłomiejem Tarłowskim, Menadżerem ds. rozwoju...
Paweł Wałach, Senior Marketing Manager Poland & CEE...
Grzegorz Fijał – Brand Manager w XL Energy...
Wywiad z Urszulą Bonecką, Marketing Director marki Hortex...
Rozmowa z rzecznikiem Prasowym Grupy Maspex, Danielem Karasiem...
W lutym 2025 r. wartość sprzedaży w sklepach...
W 2024 roku GK Gobarto wypracowała rekordowe 3,73 mld zł...
Spółka Danone oraz fabryka serków i jogurtów Danone w...
ALDI konsekwentnie realizuje plan ekspansji na 2025 rok, który...
Klienci 115 sklepów Netto w całej Polsce będą mogli...
Ambasador Almette, David Gaboriaud, spotka się z wyjątkowymi...
To ważne wydarzenie dla regionu, który był zniszczony w...
Wyjątkowy sklep zmienia właściciela...
Orzeźwienie nabiera nowego wymiaru...
Gdy dni stają się coraz dłuższe, a promienie słoneczne...
Klasyka na wielkanocnym stole...
Inspirowane popularnymi deserami: Soplica Pistacjowa z białą...
Ten projekt to owoc wielomiesięcznej pracy fantastycznego...
Polacy kochają ten produkt! ...
Wszyscy klienci sieci, którzy do końca marca br., zrobią...
Polscy piłkarze wzięli udział w efektownej kampanii marki...
Kupiec to tradycyjna polska marka naturalnych produktów...
Marka przygotowała szereg aktywacji, w tym konkurs z nagrodami....